søndag den 27. september 2009

Ekspertråd til venner!

Gode råd fra Castro til Gaddafi og Ahmadinejad


Ahmadinejad og Gaddafi fik smækket rigtig mange døre i hovedet i denne uge. Helmsley Hotel skyndte sig at hænge skiltet "Ingen ledige værelser" op og Gotham Hall aflyste Ahmadinejads reservation som hjemsted for hans tale og banket. Gaddaffi blev henvist til at sove på sofaen i Libyens FN ambassadørs lejlighed på Manhattan. Derpå skyndte 11 medlemmer af Generalforsamlingen sig væk under Ahmadinejads tale i FN.

Tilhængere af Fidel Castro må være skuffede, mens han kan betragte sceneriet. Måske ville han kunne give dem et råd: "Mine stakkels forslåede amigos, Ahmadinejad og Gaddaffi, I har vist brug for noget optræning, noget erfaring. Sæt Jer ned sammen med mig.

"Jeg synes I skal vide, at da jeg besøgte New York i 1995, til FN 50års dag, da fik jeg ikke alene det største og det længste bfiald i Generalforsamlingen, og Time Magazine hyldede mig som "Manhattans Hædersfigur!" og Newsweek som "Det varmeste navn på Manhattan!" Det var endda i samme uges udgaver.

"Da min, nu kære afdøde yndling, Che Guevara besøgte FN i 1964, og åbenlyst pralede med vore massehenrettelser og udnævnte USA som "hovedstyrken bag udnyttelse og undertrykkelse af verdens foldk og mod en omfattende del af sin egen befolkning!" og som "et blodtørstigt dyr der levede af de hjælpeløse!" var bifaldet ikke nær så langt og højt som det jeg fik, men dog tilstrækkeligt. Den aften var Che æresgæst i 'Bobo' Rocefeller's suite på Manhattan, hvor cocktailgæsterne blandt andre var Noirman Mailer til Eugene McCarthy der stillede sig op for at få hans autograf.

"Og husk også på at min kære lille yndling havde indrømmet blot to år tidligere: "Hvis missilerne var forblevet på Cuba, da ville vi have affyret dem mod selve hjertet i USA, herunder New York City (Che Guevara til Sam Russel fra London Daily Worker, november 1962). Faktisk så mødtes min lille yndling Che, under samme besøg i New York, også med Black Liberation front, de som finansierende sprængningen af Frihedsstatuen dengang."

"Husk også lige på det der reaktionære svin, J. Edgar Hoover, der greb ind lige før min sprængladning skulle detoneres. Jeg bliver rasende hver gang jeg husker på det. Det var den 17. november 1962, at FBI brød den plan mine agenter (Fair Paly for Cuba Committee der arbejdede sammen med mit personale i FN) havde lagt om at ildspåsætte Macys, Gimbel's Bloomingdale's og Manhattan Hovedbanegård, med et dusin brandbomber og 500 kilo TNT. Dette Holocaust var planlagt til at gå igang den følgende uge, dagen efter Thanksgiving. Alene Macy's har 50000 kunder den dag! Min nedrige plan ville have bragt skam over 9/11 og Pearl Harbor sammenlagt. Caramba!"

"Under alle omstændigheder hyldedes jeg i overskrifterne i Time Magazine og Newsweek, som jeg nævnte for lidt siden, med en fælles hyldest der fulgte med mit besøg i 1995 på Manhattan. Efter hyldesten ledsaget af stampen med fødderne, og jubelbrøl i Generalforsamlingen, blev jeg feteret af New Yorks bedste og klogeste hoveder og børsmæglere. Til en begyndelse fik jeg morgenmad med Council of Foreign Relations. Efter at have holdt hof der med en henført David Rosckefeller sammen med Robert McNamara, Dwayne Andreas og Random House's Harold Evans, beærede jeg Mort Zuckerman på 5. Avenue med min tilstedeværelse, hvor en hoben af kendisser fra en åndeløs Mike Wallace, Peter jennings, Tina Brown, Bernard Shaw og Barbara Walters allesammen var henførte over min ord, kurrede og småfnisede over hver eneste af mine kommentarer. Alle stillede sig i kø for autografer og et foto med mig. Diane Sawyer var så overvældet over min tilstedeværelse at hun skyndte sig hen til mig, med et af sine berømte tandsmil, slyngede armene omkring min hals og kyssede mig inderligt på kinden."

"I er altså bare det allerbedste!" udtalte jeg til hele den smilende hob der omringede mig.

"Hørt, hørt!" kurrede mine henførte værter mens de klinkede med vinglassene i værdsættelse og beundring.

"Og jeg havde endda knap skrabet lidt i overfladen på min New York Fan Klub. Mine venner hos U.S. Cuba- Handels og Økonomi Råd, informerede mig om at jeg havde modtaget 250 middagsinvitationer fra berømtheder på Manhattan og fsa børsmæglere."

"Min modtagelse i New York ved FN's Millennium Topmøde i 2000 var ikke mindre henført. Efter min tale i FN, runger det stadig i ørene på mig af bifaldet. Jeg banede mig vej til Harlem's Abessinske Baptist Kirke, hvor præsten Calvin Butts ytrede: "Det er en af vore traditioner at byde alle visionære og de som søger at udfri mennesker velkommen. Gud Velsigne Dem Fidel."

"Her har jeg lyst til at citere fra Peoples Weekly World: 'Det hovedsageligt afro-amerikanske publikum, herunder New Yorks Demokratiske repræsentant Charles Rangel og Nydia Velasquez, hilste med stor begejstring den cubanske leder i et ti minutters stående bifald. Råbene 'VIVA FIDEL!' gav genlyd fra stolerækkerne."

"Jeg erindrer med glæde den nærmest deliriske hyldest på grænsen til jordskælv - eller som en orkan. Murene og søjlerne rystede af skrigene 'FIDEL! VIVA FIDEL!' Elombe Brathe, chefen for Patrice Lumumba Koalitionen og formand for mødet, spurgte derpå publikum, "Hvem ser I helst her i Harlem? Fidel eller Giuliani.?"

"'FIDEL!' Udbrød de. ‘FIDEL! VIVA FIDEL!' Derpå med kongresmedlem Maxine Walters der så helt henført ud, vraltede min gamle ven Charlie Rangel op til podiet og - ups - omsluttede mig i et gevaldigt knus.

"Tricket kære venner, Ahmadinejad og Gaddafi, er at I skal altså have forsøgt at atomsprænge New York først, og I skal altså have forsøgt at brandbombe titusinder af New Yorkere på helligdagsindkøb."

"Derpå kan I tage på besøg og VOILA! I vil blive feteret som: Det bedste på Manhattan, af de selvsamme mennesker i forsøgte at stege. Prøv det til næste gang."

***

En netop frigivet Pentagon undersøgelse med titlen "Sovjets hensiger 1965-1985," som er baseret på omfattende interviews med tidligere Sovejet embedsmænd afslører at Castro's hensigt om at 'grille' Manhattan igen blomstrede op under Reagan.

"Hr. Castro pressede hård på for en hårdere Sovjet linje mod USA herunder også atomangreb," sagde tidligere chef for Sovjets General Stab, General Adrian Danilevich. "Vi måtte aktivt forhindre ham i denne holdning ved rent bogstaveligt at give ham en lektie i de økologiske konsekvenser for Cuba ved et Sovjet anslag mod USA."

Man kan i hvert fald sige om FN, at det er stabilt. For blot tre uger siden udnævnte FN, Fidel Castro som "En Verdenshelt i Solidaritet." Grundede hertil er som citeret: "Fidel Castro indbefatter dyder og værdier der er værd at efterligne for os alle." Prisen blev givet kun efter "omfattende konsultation blandt repræsentaner hos Generalforsamlings medlemmer," forklarede den nuværende præsident for Generalforsamlijngen og den tidligere sandinistiske minister Miguel D'Escoto.

Her skal ikke nævnes med et ord, hvordan Obama delegationen stemte ved denne pris. Man er næsten bange for at spørge.

(All items above are fully documented in the books Exposing the Real Che Guevara and Fidel; Hollywood's Favorite Tyrant)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails