mandag den 22. februar 2010

Fattige er også grådige

Fattige er også grådige...

Steven Crowder

Har du nogensinde lagt mærke til at de kronisk fattige næsten alle deler noget tilfælles? De er nogle af de mest grådige på Planten. Jeg ved det kan forekomme at være helligbrøde at sige det. Man må nemlig ikke kritisere de fattige. De har det jo svært nok i forvejen, ikke sandt? Jeg mener et menneske kan jo ikke gøre for de kort han får i hånden .. medmindre det er Rain Man.

LoneWolf

Hold lige lidt inde inden du korsfæster mig, så skal du huske, at der er en gigantisk forskel på nogen som "ikke er heldige" og så nogen som er sunde og livskraftige og samtidig "kronisk fattig." Der er en kæmpeforskel, og jeg vil kun omtale sidstnævnte.

Vi kan se stereotyperne hver dag i Hollywood film: Den velhavende, forretningsmand, pengepugende, principløs, der uundgåeligt bliver slave af sin egen grådighed. Bemærk: Den Stereotype udelader de rige, pralende vælgere i selve Tinseltown. Det sørgelige ved det er, at undertiden tror amerikanerne på det. Som en i det store og hele blå-nation (Demokraterne) kan jeg ikke finde på noget mere tilfredsstillende end at håne "bossen" (ikke en henvisning til Springsteen selvfølgelig). Problemet er at det er direkte uærligt.

Mennesker med succes er per definition onde. Jeg mener at det mere er reglen end undtagelsen at menneskers liv er resultatet af deres handlinger. Jeg ved godt det lyder dumt, men hvis man betragter tingene i den sammenhæng, da bør man sprøge sig selv: Hvilke handlinger fører til fattigdom?

Jeg kan egentlig ikke lide at benytte et Ordsprog (især fordi det ikke er en af de der populære kinesiske, men et skræmmende et fra skriblerierne i Det Gamle Testamente, men uanset hvilken tro du har, da skulle jeg mene at Ordsprogene 28:22 stadig har noget utroligt indsigtfuldt at sige.

Misundelig mand vil i hast vinde gods; at trang (fattigdom) kommer over ham ved han ikke.

Der kan man bare se, Gud fordømmer ikke rige. Han fordømmer handlinger, efterfulgt af en højtidelig advarsel om, hvorhen de kan føre en. Gud mener åbenbart at handlingerne afspejler ens hjerte. Han er en noget besynderlig fyr når det drejer sig om noget sådant. Jo, jeg skrev "fyr." Feministerne kan nu begynde at sende deres breve.

Statistisk set er det sandt. Fattige (især venstreorienterede) giver en mindre procentdel af deres indkomst end middel og topklasse amerikanere. For nu at være retfærdig, de har også mindre at give... men så bliver det vel hele showet om hønen og ægget om igen. Har de mindre at give, fordi de er grådige, misundelige, eller er de grådige fordi de har mindre at give?

Uanset hvad, så er der nogen der føler sig krænkede.

Jeg vil hævde, at handlingen af et helt igennem sundt individ der lever et liv på velfærdsrettigheder, som er blevet givet ved at andre arbejder hårdt og, som er blevet opkrævet gennem deres skatter ... se det er grådighed.

Det at man ikke går bort fra sin komfortzone og skaber en forretning, eller hjælper ANDRE med at opnå rigdom fordi man personlig er tilfreds. Det er grådighed.

Ligesom jeg ikke i min gymnasietid kunne få fat i alle de kønne piger til gallafesterne så jeg måtte nøjes med min fætter Kevin...Det er grådighed.

Ikke at ville give til de som er langt mindre heldig end dig ... det er grådighed.

Problemet med grådighed er at der ikke er nogen forståelig logik ved den og at man hele tiden vil finde en syndebuk ....undertiden endog en ægte buk (den fortjente han) undertiden er det en lemur (den fortjente han ikke) og undertiden ender det blot med, at det er en anstændig rig fyr som alle elsker at hade.

Og nej, jeg mener ikke Sean Penn her.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails