lørdag den 8. januar 2011

Mobilvelsignelser

Mere hjælp fra barnepigestaten - en ny mulighed

Med de seneste bestræbelser på at frelse os, nuvel fra os selv, har vore venner på Care2 udgivet en tillokkende lille ansøgning man kan underskrive, hvis man er lige ved at løbe tør for tid på mobilen enten fordi du er for dum eller for doven til selv at kunne regne det ud:

Men en finger med skrivekløe, endeløse opkald til familien og planlægning med ungerne der downloader med uhørt hast og omkostning så er det altså meget let at få en chokerende høj mobilregning. W

Vi kan nu forhindre dette og være i fuld kontrol med en enkelt løsning: Opdatering, besked når vi nærmer os grænsen for vort aftalte forbrug.

I Europa får mobilkunderne en SMS eller en opringning når de nærmer sig deres forbrugsgrænse, og endnu en når den er nået. Mobilbrugerne kan således justere deres 'opførsel' for at undgå en overraskende stor regning.

Støt denne fornuftige ide. Fortæl Federal Communications Comission (FCC) at du vil have opdateringer på mobilen og at det skal være en lov i U.S. - og få stoppet de chokrende regninger.

Jo mere jeg overvejer det des mere tiltalende er hele konceptet... man kunne jo modtage en hel række af opdateringer, lige der på Mobilos. Olieskift? Du er ved at mangle bulgur, hvede og byg? Toiletpapir på potten? Du kunne så få en SMS (eller opringning, hvis du er blind eller handicappet så du ikke kan læse), direkte fra FCC, en organisation der er verdensberømt for sin fornemmelse for retfærdighed. Kong Solomon kunne umuligt fortælle disse fyre noget somhelst.

Faktisk kunne beskeder være meget personlige, således at du føler du virkelig har en ven der ude i den kolde, kyniske verden:

“Hej John det er Marty fra FCC. Hvor har du haft det i weekenden? Du mangler vist snart toiletpapir...jeg ville drage ned i Føtex hvis jeg var dig, fordi vi begge to at Peter løb tør forleden dag og det var vist ikke så godt (latter). Hvordan har unger det forresten? OK - jeg må løbe, der er en i Michigan der er ved at løbe tør for dåser med abrikoser. Vi snakkes?

Hvis der er et dogme jeg gerne vil skrive under på så er det at Venstrefløjen vil vinde kampen om amerikanernes hjerter og hjerner, og det i store træk fordi så mange af os mangler styrken ved at foretage beslutninger selv -- vi er gledet ned i en afhængighedsverden af de bedrevidende i Washington D.C. Lad dem dog klare det, jeg er jo bare så skidetræk...og forresten så er der en ny episode af mit favoritshow på TV lige nu. Det var Marty der gav mig besked og fortalte mig at det var vist noget for mig. Han siger det er helt op til en selv om man vil stemme i 2012.

John Nampion

http://www.newsrealblog.com/2011/01/03/more-help-from-the-nanny-state-your-minutes-are-high-your-toilet-paper-supply-is-low/

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails