fredag den 4. november 2011

Ateister er sommetider som muslimer

Bernie Planck

Jeg kan forstå at Islam giver sine trofaste ordre på ikke at spise svinekød. Det har jeg ikke noget problem med. Det som bringer mit 'fedt' i kog er når muslimer går til det ekstreme - som de altid gør. Nogle af mine læsere kan måske huske min artikel  Offend No One, hvori jeg omtalte en sag med et uddannelseskontor i United Kingdom der nægtede at redigere digitalt i beretningen om De Tre Små Grise, fordi "brugen af grise giver nogle kultur problemer."

Hvad dette sidste sludder faktisk handler om i normal menneskelige sprogbrug er, at man er bange for at muslimerne vil gå bersærk og dræbe mennesker hvis de ser eller læser om grise. 

På sin vis er nogle ateister ligesom muslimer. Læs hvordan nogle ateistiske fjolser bliver krænket over at en del af gaden Red Hook, Brooklyn nu officielt hedder "Seven in Heaven Way." 
No God Blog, 20 Jun 2011, Seven in Heaven Street
En gruppe af brandmænd der døde 9/11 er blevet æret på forkert vis. En gade er blevet opkaldt efter dem, som uheldigvis trænger unødvendig ind på adskillelsen af Kirke og Stat.
Ved navnet “Seven in Heaven Way”, benytter gaden tragedien 911 til at legitimere Kristendommen ved at formode af Himmelen er et virkeligt sted, og at alle disse helte faktisk befinder sig der. Jeg er ikke sikker på om alle syv brandmænd var kristne, eller om de var "gode Kristne," men det er ikke relevant. Det som er vigtigt at huske på hermed er, at disse mænd døde i et religiøst angreb mod hele Amerika. De muslimske ekstremister angreb Forfatningen, ikke kun Tårnene og Pentagon. 
Hvis vi følger denne idiotiske argumentation til sin logiske slutning, så burde vi ikke længere give lov til at opkalde nogen steder eller ting ved noget religiøst navn.

Ateisterne skulle have protesteret mod at NASA kaldte deres bestræbelse på at landsætte et menneske på Månen for Apollo Programmet, hvis nu nogen ved en fejl antog at en mytisk græsk Gud hjalp med til at løfte raketterne ud i rummet. 

Måske burde ateisterne kræve at Los Angeles skifter navn på 86 gader der henviser til kristne helgener. 

Hvordan kan følgende navne i New York dog tvinge religion ned i halsen på nogen: Saint Marks Place og Saint Nicholas Avenue? 

Hvis du ikke bryder dig om at byen støtter St. Patricks Day Parade? Så lad vær at deltage. 

Burde offentlige skolelærebøger ændre navn på Planeten Jupiter til Planet 5, således at de unge ikke lokkes til at tro at den romerske gud Jupiter faktisk eksisterer? 

Jeg er ateist, men jeg spilder ikke min tid på at opføre mig som en muslim. Gade- og stednavne kan ikke der ikke lovgives om - de er blot navne. 

Er der så gadenavne der ikke burde anvendes? Jeg kan komme i tanke om en. 

butt hole road

Noter


Byen Los Angeles er en gigantisk krænkelse af Forfatningen. For det første er den opkaldt efter engle. Som Himlen er engle en del af kristen teologi. At kalde byen 'Englenes By' må være en krænkelse af adskillelsen af Kirke og Stat. Men det bliver værre. Ikke kun er den navngivet efter mytiske væsener der støttes af Kristendommen, men den har faktisk 86 gader opkaldt efter katolske helgener. 


For fire år siden kiggede J. Michael Walker i de motorkørendes bibel om Los Angeles - the Thomas Guide -- da han fik øje på noget der gav ham inspiration. *Englenes By' er fyldt med gader opkaldt efter helgener. Der er velkendte navne, som San Pedro og San Fernando og San Gabriel. Der var nogle obskure - som San Jacinto og San Blas. Alt i alt var der 86. Som så mange andre kørende i L.A. har Walker sandsynligvis kørt på mange af disse gader utallige gange.  

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails