torsdag den 25. oktober 2012

Romney fører stort på de sociale medier

Romney vinder på de sociale medier efter debatten

                            
Al DiGuido       
       
Friske data fra de sociale medier viser at Romney/Ryan konstellationen fortsætter med at have større fremgang her i de sidste dage af denne kampagneperiode. Trods alt det ‘klogeågerne’ har rapporteret om “hvem der vandt” forleden aftens debat, så kan den ægte succes måles dersom kandidaten får en betragtelig opmærksom ovenpå debataftenen i Florida. 
                        
Hvis præsident Obama så irriteret ud forleden aften mens Romney udfordrede ham om udenrigspolitik og hans ledelse, så er det ikke usandsynligt at han vil blive foruroliget over antal af tilkendegivelser på Facebook.
Da debatten sluttede:

  • Mitt Romney med over 514,000 Likes
  • Barack Obama når knap 224,000 Likes
  • Paul Ryan med over 203,000 Likes
  • Vicepræsident Joe Biden når lige 14,123 Likes

Måske den mest slående data er om den føring Romney nu har med begejstrede besøgende på hans Facebook side. For første gang siden vi har overvåget data har Mitt Romney nu et meget mere engageret publikum på Facebook end præsident Obama.
 

Der er flere end 3.212,394 Facebook medlemmer der taler om Romney - fremgang på 377680 siden forleden aften. Præsident Obamas base går i den modsatte retning for første gang.

Deltagerne hos præsidenten er gået ned med 135073 siden mandag aften.

Disse data antyder et stort problem for præsidenten, fordi der ikke vil være nogen andre muligheder for ham til at fremføre sin sag til så stort et publikum. Romneys debatstrategi koblet med hans massive indsats på Facebook kaster nu masser af sig i positiv omtale.

Romney har brug for at fortsætte dette angreb gennem Facebook og alle andre interaktive muligheder i de kommende dage. Det er vigtigt at han er med på ethvert medie og på enhver potentiel hjemmeside og socialt medie der er til rådighed på også lokalt plan i alle svingstaterne der konkurreres om.

Ingen tvivl om at der vil være fortsatte massive TV-reklamer på disse markeder. Succesen hos Romney/Ryan online kan ikke undervurderes. Det er det eneste sted, hvor vi kan se den direkte effekt af investeringen. Og det fungerer. Han skal blot forøge indsatsen i de sidste kampagnedage.  

Omvendt viser data at præsidentens strategi er mislykkedes. Hans middelmådige score og den middelmådige vækst i hans online baser viser en form for apati der hæmmer ham helt frem til sidste time.

Republikanerne skal ikke slippe foden fra gaspedalen i afslutningspurten.

           
http://www.humanevents.com/2012/10/23/romney-romps-on-social-media-post-debate/

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails