mandag den 17. oktober 2016

Tanker om båndet med Trump og barnlig opførsel

Lidt tanker om båndet med Trump og om at opføre sig barnligt




På CNN’s website er et klip med Kongresmedlem Jason Chaffetz (R – Utah) der siger, “Jeg er ikke med”  i at støtte Trump – det vil sige han trækker sin støtte. Han kan ikke forklare Trump klippet for sin 15 årige datter.

Jeg har set Chaffetz i høringer, og han forekommer at være indsigtsfuld og intelligent. Imidlertid har Trump klippet vist at blandt Republikanerne er der en forbløffende lemfældig bekymring for fremtiden for United States, som dette valg i den grad handler om. Vil landet overleve som en forfatningsmæssig baseret republik for folket, af folket og ved folket, eller vil det falme bort, som en berømt mand engang spurgte.

Der er ting vi alle gør, eller de fleste af os, der ikke er velset i ‘civiliseret’ selskab, og som vi passer på ikke ytres i sådant selskab. Undskyld mig, men vi benytter alle toilettet. Imidlertid forventer vi ikke at få taget et billede under den aktivitet og derpå vise det i ‘civiliseret’ selskab. De fleste, ja faktisk alle mænd, har, i selskab med andre mænd, talt lurvet om sex. At tale sjofelt er en del at kammerateriet i en sådan gruppe. Vi har alle ganske rimelige forventninger til at de samtaler ikke optages på bånd, og offentliggøres til vor skade. Hvis det sker er det ved en person med en ussel karakter, en usling en som bør afvises.
Billedresultat for acting childish

Der er noget der har beskæftiget min tankegang om denne hændelse som jeg ikke rigtig kunne sætte fingeren på. Da så jeg så kongresmedlem Chaffetz’s begrundelse for, hvordan han afgør vort lands fremtid, stod det klart for mig. Det er fra Paulus 1. brev til Korinterne kapitel 13 vers 11.

Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige..”

Formålet med, for det første Billy Bush, og derpå hvem der nu ellers stod bag frigivelsen af båndet var at sætte Trump i en besynderlig, og som de håber, ødelæggende position. Men for at båndet skulle have vægt, kræves det, at nogen  lytter, at nogen ser det - den amerikanske offentlighed - og at de reagerer som et barn, tænker som et barn.

Mørkets Magter er blevet sluppet løs på dette land af de liberale kræfter i de sidste 50 år. Nu står vi ved afgrundens rand. Donald Trump er den eneste der kan mobilisere offentligheden og forandre situationen. . Dette er ikke tiden til at være et barn. Dette er tiden til at følge Paulus’ råd - “aflægge det barnlige.”


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails