lørdag den 31. december 2016

13 morsomme sidste ord

Bernie Planck

For nogle år siden udgav jeg artiklen Eat, Drink and be Merry - 13 Last Words, hvor nogle af vor mere mest berømte taler om mad og drikke før de døde.

I denne artikel giver jeg mine læsere 13 ‘sidste ord’ som den der var ved at dø, mente var morsomme.
to die laughing is a good thing
Photo Credit: Toptenz.net

  1. "Jeg er ved at dø - eller jeg skal -- dø: Hver sætning er korrekt.” ~~ Dominique Bouhours, franske grammatiker død 1702.

  1. "Jovist er det svært, men ikke så svært som at opføre en komedie”  Da han blev spurgt om at mente at det at dø var svært ~~ Edmund Gwenn, actor, død. September 6, 1959.

  1. "Hvorfor ikke? Jovist.” ~~ Timothy Leary, død 31. maj 1996.

  1. "Jeg vidste det. Jeg vidste det. Født på et hotelværelse - og for helvede da - død på et hotelværelse.” ~~ Eugene O'Neill, forfatter død  November 27, 1953.

  1. "Her er jeg så døende af og med et hundrede gode symptomer” ~~ Alexander Pope, writer, d. Maj 30, 1744.

  1. "Jeg skylder så meget væk. Jeg ejer intet: resten giver jeg til de fattige.” ~~ François Rabelais, skribent, d. 1553.

  1. "Og nu dør jeg så, Brugt rub og stub.” ~~ Oscar Wilde, forfatter død 30 november 1900 - drikkende champagne på dødslejet.

  1. "Jeg er ved at dø, eller er dette min fødselsdag?” Da hun kortvarigt vågnede under hendes sidste sygdomsperiode og så at hele familien stod ved hendes leje. ~~ Lady Nancy Astor, d. 1964

  1. "Jo tak - en skudsikker vest.”  James W. Rodgers, morder om hans sidste ønske før han blev skudt.

  1. "Hvad med dette til Jeres overskrift? Franske pomfritter.” James D. French's sidste ord før han døde i den elektriske stol. French var denb sidste der blev henrettet i Oklahoma efter statens dødsstraf lov før Furman v. Georgia, der ophævede dødsstraffen i Amerika fra 1972-1976... Sad allerede i fængsel på livstid for at have slået en bilist ihjel der havde samlet ham som blaffer i 1958. Dog var French for angst til at begå selvmord derfor slog han sin cellekammerat ihjel for at tvinge staten til at henrette ham.[Wiki]

  1. "Se nu er det ikke rette tidspunkt til at skabe sig nye fjender." Da Voltaire var ved at dø og en præst bad ham forsage Djævelen.

  1. Jeg ønsker at komme til Helvede og ikke Himlen. I førstnævnte skal jeg nyde selskabet af Paver, konger og prinser, mens jeg i sidstnævnte kun ser tiggere, munke og apostle.” Nicolo Macchiavelli (1469-1526) Italiensk filosof, skribent og politiker.

  1. Jeg gemte det sidste til sidst: W.C. Fields bogholder stod ved hans dødsleje. Fields spurgte. “Jeg har altså penge nok til at kunne købe en cykel til hvert barn i New York City?” Da han fik det bekræftet sagde Fields. “Nuvel til helvede med dem.”

Nogle af Jer har måske hørt at General Custers sidste ord skulle have været: “Hvor fanden kom alle disse indianere fra? -- Det passer ikke, men mon ikke han tænkte det.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails