torsdag den 28. december 2017

Mænd: Pas på de kvinder

En kvindes memo til mænd



Jeg kender rigtig mange intelligente og succesrige professionelle kvinder som jeg ved er inderlig frastødt af ‘kvindesporten’ - jagte mænd, udnytte dom og kassere dem, som var de dyr. Nyhedskommentatoren Lyhn Sher omtalte faktisk deres målgruppe som Svin. Dyr.

At tro at kvinder med magt og myndighed ikke seksuelt generer andre p arbejdspladsen er ikke kun naivt, men direkte latterligt. Det gør kvinder altså. En af dem som var ‘efter’ mig var en personalechef -- en kvinde. En anden var universitetsprofessor - en kvinde. I mit karriereforløb var der tre mænd og tre kvinder i dette spil. De fire af dem havde magt og myndighed og de fire gjorde livet til et helvede når deres tilnærmelser blev afvist.

Forskellen er denne: Mænd har tendens til at være direkte og aggessive. Kvinder er mere snu, arbejder under dække. Og så kalder Lyn Sher mænd for dyr. Hvis der skal sættes en etiket på disse kvinder må det være - slanger - slanger i græsset.

Hvis jeg begrænsede min opgørelse til nyhedsmedierne indenfor de seneste år så ville den være således:

Mandlige:
To redaktører - kom med fysiske, verbale og upassende aggressive tilnærmelser overfor mig. En var chefredaktør. Den anden var en billedredaktør.

Kvindelige:

En sektionsredaktør der - pralede med at “enhver mand kan forføres.” Faktisk havde hun gang i den med sportsredaktøren, men det var også alt for let. Enhver kunne have gjort det samme. Andre mænd i afdelingen afviste kollektivt hendes forsøg. En af dem sagde til mig, “Vi tror det er noget mentalt!”

Denne skribent - gift med børn, denne 40 årige kvinde forførte tre yngre journalistelevet. De rene børn. For sportens skyld.
Den anden kvinde redaktør for sladder - en skilt kvinde blev kendt som Kontorets Knaldedåse - det siger vel alt.

Der er tre spørgsmål der sådan set ikke bliver stillet af medierne:

Hvorfor er det kun mænd der udstilles og trækkes ned i skidtet?
Hvorfor magter journalister ikke at løfte bare en flig af gulvtæppet og åbenbare det ssnavs magtfulde kvinder har fejet ind under?

Hvad siger anklagerne om samfundets lynch, og pøbelstemning og mentalitet?

Historisk har vi så ikke allerede forsøgt at smadre - med stor skadefryd - andre segmenter? Negre, vore forfædre, homoseksuelle og lesbiske af alle trosretnnger og hvide politibetjente? Nu er det mænd som gruppe.

Hvorfor fortæller jeg så alt dette? Ganske enkelt for at folk skal høre om denne side af probemet der ignoreres af de ‘helligere end hellige’ kommentatorer. Også for at sige at ikke alle kvinder hader mænd. Endelig for at indrømme, at hvis jeg var en mand, så ville jeg ikke ansætte en ambitiøs kvinde.

Pas På!: Se direkte på hende eller sig noget hun måske ikke kan lide at høre, og hun kan lægge en løkke om halsen på dig. Det er hotteste mode.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails